Cicanapló

Kosztya Gavrilovics Trepljov, a kis ezüstszürke és Sirajuki Naoko, a még kisebb, fóka színű sziámi cica hétköz- és ünnepnapjai

Csatlakozz te is!

Cicanapló on Facebook

Friss topikok

  • Nefernefernefer: Hova tűntetek??? Lassan egy éve se kép, se hang... :-( (2011.10.17. 10:27) Kis helyen is elfér
  • Lina - Cicanapló: @Gala: Most az egerek is elbújtak valahová egy ideje. Szomorú... (2010.11.03. 16:27) Minden lyukba belefér!
  • Messzenéző Minyon: Bocsánat, hogy csak most kívánok boldog szülinapot Naokonak, de amikor ez a bejegyzés megjelent, h... (2010.10.01. 18:40) Boldog szülinapot, Naoko!
  • Zizzzencs: Meg is mutatom:) (2010.09.29. 15:03) Nosztalgia #4: Miből lesz a cserebogár?
  • robertnem: szerintem a két cica érzi egymás nembéli különbségét és boldog párkapcsolatban élnek az utód-nemzé... (2010.09.09. 08:27) Tisztaságügyi felelős

Házi(as) cicák

2010.02.23. 09:00 - Lina - Cicanapló

Címkék: fotó kosztya naoko

Nagy szerencsénk van ám, mert a macskáink igen háziasak. Szívesen tesznek-vesznek, rendezkednek a lakásban, és még egy kis takarítástól sem riadnak vissza. Sőt, még a nagytakarítás is csak egy kicsit zavarja meg őket. Kosztya azért picit tart a porszívótól, míg Naoko kellő távolságtartással ugyan, de érdeklődve szemléli. De azért mindketten jobban szeretik a seprűt és a felmosófát.

A minap, amikor kipakoltuk a fél fürdőszobát takarítás címen - vagyis izgalmas felfordulást csináltunk a macskák szemszögéből -, Naoko ugyancsak meglepve szemlélte, hogy a felmosóvödörben, ahová máskor ő esik bele nagy harcok során, miféle habos víz lötyög. De lehet, hogy nem volt itt semmi meglepetés: egyszerűen csak minőségellenőrzést tartott.

De örömmel jelenthetem, hogy nem csak a takarítás érdekli a mi macskáinkat! A minap két gombolyag hímzőfonállal, néhány varró- és sok gombostűvel, valamint egy csinos kis tűpárnával érkeztem haza. (Rutinos macskatulajdonosok már biztos látják maguk előtt a végkifejletet...) Az egész szett egy nejlonzacskóban volt, bekötözött szájjal. És kikerült az asztalra.

Egy darabig minden jól is ment, a macskák máshol aludtak és játszottak, én pedig szépen elfeledkeztem a kis varrószettemről. Így hát alaposan meg is lepődtem, amikor hallottam némi zörgős-ugrálós zajt, és egyszer csak előbukkant Kosztya a szobában, szájában a zacskóval. Valójában elbűvölő volt, ahogy a csomót a szájában tartva beszaladt, ezért meg is dicsértem, hogy milyen kedves, amiért idehozta nekem - és úgy tettem, mint akiben fel se merül, hogy éppen a zsákmányával vonult át a másik szobába.

A zacskó a laptop mellé került az asztalra, és nyugalomban telt egy éjszaka - mert a macskák ki vannak zárva a szobából, amíg mi alszunk. Reggel aztán, amíg én a fürdőszobában foglalatoskodtam, a macskák összefogtak, és hozzájutottak a zacskóhoz. Nem dédelgetek naiv elképzeléseket arról, hogy szoktak-e a laptopom környékén járni, de azért meglepődtem, hogy ilyen gyorsan felfedezték az áhított zsákmányt.

Nem telt bele negyed óra, és a zacskó felhasítva, a gombolyagok széttekerve, a tűpárna a földön pofozgatva várt, mire visszatértem a szobába. Jó gazdaként mindent elvettem tőlük, de azért még gyorsan lefotóztam Naokót a gombostűkkel.

Aztán elmagyaráztam neki, hogy kés, villa, olló - na meg gombostű - macska kezébe nem való. A kérdés persze továbbra is gyötör: honnan tudják mindig, hogy hol kell keresni, és melyik zacskó rejti a legjobb játékokat? Pláne, ha azoknak nincs is szaguk. Ez biztosan valami hatodik érzék a macskáknál...

A jólvégzett rosszalkodás után persze édes a pihenés, ahogy az igen ártatlan pofival szundikáló Kosztya és Naoko is bizonyította azután, hogy mindent elvettem tőlük, és a helyükre somfordáltak:

 

Most azt várom, hogy megtanuljanak mosogatni.

A bejegyzés trackback címe:

https://cicanaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr261765128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tényleg nagyon háziasak! :) Nem csoda, ha elfáradtak, én is fáradt vagyok mindig takarítás után. Igaz, mellettem nincs WC-papír guriga, amikor pihenek... :)))
A mosogatás egyszerű: tegyétek le az összes evőeszközt a konyha padlójára. Tuti tisztára kinyalják az összeset. Főleg ha valami sült husi volt előtte benne.
A takarítás nálunk is nagy érdekességnek számít, főleg a mop! :) De a porszívó, bizony az mumus.
Ha nem is tudják Kosztyáék, hogy mikor, hol lehet a legizgalmasabb (és nem cicának való) dolgokat fellelni, biztos egyből észreveszik az új, "eddigmégnemvoltott" tárgyakat, innentől már csak kíváncsiság kérdése, azokat mennyire vételezik szemre. Persze, hogy ami szétszórható, azt nagyon. ;)
Zserbóék a bevásárlószatyrot vizsgálják át tételesen minden alkalommal. :)
"A kiváncsiság a tudás atyja" /Vagy anyja? Nem tudom, hogy feminista volt e a mondás kitalálója/

Egyébként Messzenéző Minyon ötlete megfontolandó. Még házakhoz is járhatnának e munka elvégzése céljából
@robertnem: Azért van ezzel egy kis bibi: nem vagyok benne teljesen biztos, hogy pl. paradicsomleves után is működik :))
Messzemenő Minyon. Hát egyszer nekik is meg kell tanulni, hogy nem mindig papsajt! Igy nevelődnek az életre!
Na Jocó ma megmutatta, milyen mosogató: legnagyobb meglepetésemre kinyalta a málnás-ribizlis kefír tálját.
Veszélyes játékot választott azzal a köteg tűvel. :)


süti beállítások módosítása