Cicanapló

Kosztya Gavrilovics Trepljov, a kis ezüstszürke és Sirajuki Naoko, a még kisebb, fóka színű sziámi cica hétköz- és ünnepnapjai

Csatlakozz te is!

Cicanapló on Facebook

Friss topikok

  • Nefernefernefer: Hova tűntetek??? Lassan egy éve se kép, se hang... :-( (2011.10.17. 10:27) Kis helyen is elfér
  • Lina - Cicanapló: @Gala: Most az egerek is elbújtak valahová egy ideje. Szomorú... (2010.11.03. 16:27) Minden lyukba belefér!
  • Messzenéző Minyon: Bocsánat, hogy csak most kívánok boldog szülinapot Naokonak, de amikor ez a bejegyzés megjelent, h... (2010.10.01. 18:40) Boldog szülinapot, Naoko!
  • Zizzzencs: Meg is mutatom:) (2010.09.29. 15:03) Nosztalgia #4: Miből lesz a cserebogár?
  • robertnem: szerintem a két cica érzi egymás nembéli különbségét és boldog párkapcsolatban élnek az utód-nemzé... (2010.09.09. 08:27) Tisztaságügyi felelős

Tünékeny harmónia

2009.10.13. 17:30 - Lina - Cicanapló

Címkék: fotó nyina kosztya

Próbáljuk rászoktatni őket, hogy ketten vannak, és ezt fogadják el. Ennek keretében olyan macska-összehozó akciókat szervezünk, ahol két macska ül egy széken.

És egyszerre kapnak enni egy embertől. (Néha azonos kézzel is, hogy még közelebb kerüljenek egymáshoz.)

Ennek keretében ma reggel, amikor Kosztya nagyon bújós, dorombolós, ölben ülős hangulatában volt (a rosszindulatú pletykákkal ellentétben szokott neki ilyen lenni!), és felvettem, Nyina közelébe ültünk le. Nyina is bemászott az ölembe, a pofozkodás gondolatát kisimogattam Kosztyából, és egy darabig dorombolva üldögéltek együtt az ölemben.


Aztán Nyina rádöbbent, hogy ez egy doromboló macska itt mellette, és be kellene próbálkoznia, hátha éppen egy szoptatós nősténnyel hozta össze a jó sors. Így aztán befészkelődött Kosztya mellkasához, hasához, és végigszaglászta, nyalogatta, igen nagy dorombolás keretében.

 

Kosztya kicsit csodálkozott, de azért hajlandó volt finoman megrágcsálni a fülét, és nyalogatni a fejecskéjét.
Utána letettem őket, mert – bár a blog alapján ez nem látszik – más dolgom is van, mint a macskák (jellem)fejlődését figyelni. És ottmaradtak, Kosztya bekucorodott, Nyina pedig, miután ellazult, kedvesen ráfeküdt a fejére.


És ez Kosztyát egyáltalán nem zavarta.


Így elkészíthettem a rég várt háttérképet a mobilomra, és abban a tudatban hagyhattam otthon őket, hogy a dolog nem menthetetlen.


Persze, nem vártam hatalmas áttörést, és ettől fogva örök békét. De mintha az emberszemmel félelmetesen durva játékaikban Nyina már nem csak elszenvedő, hanem partner is lenne…

A bejegyzés trackback címe:

https://cicanaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr641447855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én nem tudom, hogy van-e olyan szakma, hogy állat-pszichológia, de ha van, professzornak mehetnétek oda.
Egy biztos, hogy a két cica jól imádkozott, hogy ilyen értő és szerető gazdira leltek.
Robertnem!

Létezik állatpszichológia, etológiának hívják. :) A professzor pedig az etológus. :)
Egyébként a módszer tényleg nagyon ügyes.
Girlwithcat!

Kösz. az információt. Az etológia fogalmát ismerem és valamikori professzorát /akinek persze most nem jut eszembe a neve/ igen nagyra tartom, de én azt hittem, hogy az állatok fizikai és nem szellemi fejlődés-tanával foglalkozik. Sosem késő tanulni. Üdv.
@robertnem: is-is. Úgy értem szellemi és fizikai fejlődéssel foglalkozik, vagy inkább neurológiaival. Amúgy a bácsinak lehetett a neve Pavlov, vagy Skinner, ők a leghíresebb etológusok (lám, még én is ismerem őket:)). De egyik se az a nagy megértő, mondom, inkább az állatok 'huzalozásával' vannak elfoglalva.
Már egy hete követem az eseményeket, ha nem jön otthonról levél, mindig ide jövök.
Szerintem Csányi Vilmosra gondolsz:)
Ja, Csányi Vilmos... Na, ő egy másik irányzat, ha jól tudom, ő igencsak beleviszi a szociális viselkedést meg a humánetológiát is... ha jól azonosítottam be. Nem nagyon ismerem.
mindenesetre gratula az eredményhez. kreatív, ötletes és kitartó munkátokhoz! lehet, mi is belevágunk +1 macska befogadásába, így felbuzdulva sikereteken. főleg, hogy zenegép elég szelíd, megfontolt cica már, talán toleránsabb lenne, akár egy passzív, akár egy agresszívebb másik maccsal szemben


süti beállítások módosítása